Tähesõdade uus film "The Force Awakens" on viimase kümne aasta üks oodatumaid filme, mille pealt ei teeni kasumit mitte ainult Walt Disney Studios' Lucasfilm, vaid ka teised Disney osakonnad ja ettevõtted.
Ettevõte töötab praegu Disneylandi ja Florida teemaparkide "Star Wars Land" ehitamise kallal; Disney XD kanali näitab "Star Wars Rebels" uusi episoode ning samuti on müügile paisatud hulk fännitooteid, mis ületavad ka mõned aastad tagasi olnud “Frozen”-maania.
“Tähesõdade” toodete puhul on erinevuseks see, et need ei ole suunatud vaid ühele tarbijagrupile nagu lapsed või lapsevanemad,” sõnas Piper Jaffray mänguasjatööstuse analüütik Stephanie Wissink.
“Tähesõdade fännimeeneid ostavad kollektsionäärid, vanemad, kes ostavad seda nostalgia pärast ning vanemad, kes ostavad meeneid oma lastele, kes filmi esmakordselt näevad,” lisas ta.
Wissink prognoosib, et mänguasju müüakse esimesel aastal ligi 2 miljardi dollari eest; see number aga kasvab seda enam, mida rohkem järgesid filmile tuleb.
Mänguasjatootjatest saavad suurimat kasu Tähesõdade filmidest Hasbro ja
Lego, neile järgnevad Jakks Pacific ja Mattel.
Electronic Arts aga toodab kauaoodatud "Star Wars Battlefront" mängu; mäng on üheks faktoriks, tänu millele on ettevõtte aktsiad sellel aastal kasvanud.
Ka kinod, eriti aga Imax, saavad teenivad filmi pealt tulu; nimelt on filmi linastusele müünud juba enam kui 50 miljoni dollari eest pileteid.
Rentraki analüütiku Paul Dergarabediani sõnul näitab see, et
kino on inimeste hulgas jätkuvalt populaarne ning seda hoolimata faktist, et koduseks meelelahutuseks on nii palju erinevaid võimalusi.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.